Halaman diari ku :3

welcome to my diary :3

welcome to my diary :3
welcome to my diary :3

Rabu, 25 April 2012

cinta?? apa itu cinta >.<''

salam... okehh..aku nak tnye korang ape maksud cinte bagi korang??... yela selama ni korang asyik ckap cinta dan sayang jer kan?tp paham kah korang??bagi aku cinte adelah suatu anugerah kepada kite untuk mengeratkan lagi sillatulrahim sesama individu tanpa mengira kaum dan bangsa.. xsmstinye bnd yg kite cinta,suka atau sayang kite akn dapat memiliki.. coz kadang2 cinte ini mnguji tahap keimanan kite dgn siapa kite syg..krn kite kdng2 xpksa mlpaskn sesorg yg kite syg dmi kebaikan..and bg aku cinte kpda than yg akn kekal selamanya..jadikan cinte korang ni sbg sstu ibadah..jdikan lah cinte korang ni krana allah s.w.t tp bkn nafsu..krna cnte mengikut nsfu ni berpandukan syaitan..dan dibawah ni satu puisi yg selalu buat aku yakin dgn cinta yg aku miliki..






Sekalipun CINTA telah kuuraikan dan kujelaskan panjang lebar.

Namun jika CINTA kudatangi, aku jadi malu pada keteranganku sendiri.

Meskipun lidahku telah mampu menguraikan dengan terang.

Namun tanpa lidah,

CINTA ternyata lebih terang

Sementara pena begitu tergesa gesa menuliskannya

Kata kata pecah berkeping keping begitu sampai kepada CINTA

Dalam menguraikan CINTA, akal terbaring tak berdaya

Bagaikan keldai terbaring dalam Lumpur

CINTA sendirilah yang menerangkan CINTA dan perCINTAan...


korang paham itu?? 

bagi aku CINTA adalah KEKUATAN yang mampu
mengubah duri jadi mawar,
mengubah cuka jadi anggur,
mengubah malang jadi untung,
mengubah sedih jadi riang,
mengubah setan jadi nabi,
mengubah iblis jadi malaikat,
mengubah sakit jadi sehat,
mengubah kikir jadi dermawan,
mengubah kandang jadi taman,
mengubah penjara jadi istana,
mengubah amarah jadi ramah,
mengubah musibah jadi muhibbah,
itulah CINTA !!!






pstt: thankz for reading this :)) ..........







2 ulasan:

  1. yup ... cinta itu juga blh mjdi racun dan juga penawar nya :)

    BalasPadam